ІІ
1. Виділіть вузловий художній засіб, на основі якого автор розкриває глибину душевних переживань Захара Беркута. Вмотивуйте відповідь.
«Німо, непорушно, мов дерев'яні стовпи, стояли на берегах, навіть найзаповзятіші не могли без дрожі, без зойку, без сліз глядіти на ту громадську загибель людей».
II
2. Визначте, за допомогою якого художнього засобу автор розкриває глибину душевних переживань Захара Беркута. Вмотивуйте відповідь.
«Старий Захар, досі такий сильний і незламний, тепер тремтів, мов мала дитина і, закривши лице руками, ридав тяжко».
Мета: допомогти учням зрозуміти сюжет твору, навчити визначати сюжетні лінії; розкрити роль художніх засобів у творенні образів героїв повісті; розвивати навичкй виразного читання, переказування, коментування прочитаного; вчити аргументовано висловлювати власну думку щодо прочитаного; навчити учнів визначати вузлові проблеми твору; виховувати почуття патріотизму, гордості за український народ.
Хід уроку
Повідомлення теми й мети уроку.
Мотивація навчальної діяльності школярів.
Слово вчителя.
Мета: навчити учнів аналізувати вчинки героїв; розвити навички аналізу епічного твору; виховувати здатність робити правильний вибір у складних життєвих ситуаціях.
Хід уроку
Повідомлення теми й мети уроку.
Мотивація навчальної діяльності учнів.
Актуалізація опорних знань. Метод «прес».
Робота в групах.
Мета: допомогти учням глибше засвоїти зміст повісті, її провідні мотиви, головну думку; навчити дітей характеризувати образи, добираючи влучні деталі, складати план; розвивати навички аналізу епічного твору та розв'язування проблемних питань; виховувати почуття патріотизму, позитивне ставлення до вірності і дружби як загальнолюдських моральних цінностей
Хід уроку
Повідомлення теми й мети уроку.
Мотивація навчальної діяльності учнів.
Актуалізація опорних знань.
Ігрова ситуація «Ланцюжок думок».
Мета: допомогти учням зрозуміти сюжет твору, навчити визначати сюжетні лінії; розкрити роль художніх засобів у творенні образів героїв повісті; розвивати навичкй виразного читання, переказування, коментування прочитаного; вчити аргументовано висловлювати власну думку щодо прочитаного; навчити учнів визначати вузлові проблеми твору; виховувати почуття патріотизму, гордості за український народ.
Мета: ознайомити учнів із творчим і життєвим шляхом письменника; розкрити історичну основу повісті; розвивати навички сприймання тексту на слух, відбору головного, його аналізу; удосконалювати вміння виразно читати описи (пейзажі, портрети), монологи; виховувати любов та повагу до славних предків — незламних духом захисників вітчизни.
Обладнання: портрет І. Франка, ілюстрації до творів письменника, виставка книжок І. Франка.