Мета: навчити учнів аналізувати вчинки героїв; розвити навички аналізу епічного твору; виховувати здатність робити правильний вибір у складних життєвих ситуаціях.
Хід уроку
Повідомлення теми й мети уроку.
Мотивація навчальної діяльності учнів.
Актуалізація опорних знань. Метод «прес».
Робота в групах.
Аргументуйте проблему вибору людини у вирішальній ситуації з точки зору:
2-а група — Максима;
Зрада заради життя
Чесна смерть
3-я група — Тугара Вовка;
Безмежна влада за рахунок зради
Любов дочки, повага громади
Опрацювання теми уроку. Робота над змістом, твору.
Метод «Мікрофон» (за матеріалом IX розділу повісті).
— Яку нову раду дала Мирослава тухольцям у боротьбі з монголами?
— Чи вірили Бурунда і Тугар Вовк у можливість врятування власного життя?
— Чому вдруге Захар Беркут відповів відмовою?
— Чому Тугар Вовк рятує Максима?
— Як цей вчинок свідчить про боярина?
Порівняльна характеристика образів монголів і тухольців.
Учні визначають у тексті найхарактерніші деталі опису монголів і тухольців, добираючи з твору цитати.