І варіант
1. Іван Франко народився у сім'ї:
а) адвоката;
б) письменника;
в) коваля.
2. Скільки мов знав І. Франко:
а) 5;
б) 10;
в) 16.
3. Науковий ступінь доктора російської словесності Франкові присвоїв:
а) Львівський університет;
б) Харківський університет;
в) Чернівецький університет.
4. Поетична спадщина І. Франка налічує:
а) 5 збірок;
б) 11 збірок;
в) 7 збірок.
Тема. «Віра є розумінням смислу життя і визнанням обов'язків, що витікають з цього розуміння» (Сенека).
Мета: проаналізувати поему «Мойсей» Івана Франка з позицій християнської етики: на конкретних прикладах у творі виховувати в учнів стійкий «імунітет» до зла, несправедливості тощо, вчити учнів дивитись на світ очима серця.
Обладнання: Біблія, поема «Мойсей» Івана Франка, книга «Библия в иллюстрациях Юлиуса Шнорр фон Крольсфельда».
Тип уроку: нестандартний бінарний урок.
Бажав я для скованих — волі, Бажав для нужденних я — долі І рівного права для всіх: Се весь і єдиний мій гріх!
І. Франко «Думка в тюрмі».
Мета: висвітлити окремі сторінки біографії І. Франка; з'ясувати причини настрою ліричного героя, його подібність з автором; допомогти учням розібратися у своєрідній образній системі поеми «Мойсей»; вчити учнів творчо підходити до аналізу художнього твору; розвивати культуру читання та дискутування.
Обладнання: текст поеми «Мойсей» Івана Франка; літературно-критична стаття «Дещо про себе самого» [т. 31]; плакат-репродукція скульптури Мікельанджело «Мойсей»; портрет Івана Франка.
Тема. «Поправді кажу вам: Жоден пророк не буває приємним у вітчизні своїй» [Євангеліє від Луки IV: 24].
Мета: співставити і порівняти образи пророка Мойсея у поемі Івана Франка «Мойсей» та «Авірон» Гната Хоткевича; допомогти учням осмислити художню цінність творів, уроки рідної історії; підвести учнів до усвідомлення важливості місії народних проводирів і кожної людини зокрема; розвивати навички публічних виступів, виховувати культуру дискутування.
Обладнання: поема «Мойсей» Івана Франка, повість Гната Хоткевича «Авірон», Біблія, книга «Разум сердца: Мир нравственности в высказываниях и афоризмах», плакат-репродукція скульптури Мікеланджело «Мойсей».
Мета: допомогти учням зрозуміти сюжет твору, навчити визначати сюжетні лінії; розкрити роль художніх засобів у творенні образів героїв повісті; розвивати навичкй виразного читання, переказування, коментування прочитаного; вчити аргументовано висловлювати власну думку щодо прочитаного; навчити учнів визначати вузлові проблеми твору; виховувати почуття патріотизму, гордості за український народ.
Хід уроку
Повідомлення теми й мети уроку.
Мотивація навчальної діяльності школярів.
Слово вчителя.
Мета: навчити учнів аналізувати вчинки героїв; розвити навички аналізу епічного твору; виховувати здатність робити правильний вибір у складних життєвих ситуаціях.
Хід уроку
Повідомлення теми й мети уроку.
Мотивація навчальної діяльності учнів.
Актуалізація опорних знань. Метод «прес».
Робота в групах.
Мета: допомогти учням глибше засвоїти зміст повісті, її провідні мотиви, головну думку; навчити дітей характеризувати образи, добираючи влучні деталі, складати план; розвивати навички аналізу епічного твору та розв'язування проблемних питань; виховувати почуття патріотизму, позитивне ставлення до вірності і дружби як загальнолюдських моральних цінностей
Хід уроку
Повідомлення теми й мети уроку.
Мотивація навчальної діяльності учнів.
Актуалізація опорних знань.
Ігрова ситуація «Ланцюжок думок».
Мета: допомогти учням зрозуміти сюжет твору, навчити визначати сюжетні лінії; розкрити роль художніх засобів у творенні образів героїв повісті; розвивати навичкй виразного читання, переказування, коментування прочитаного; вчити аргументовано висловлювати власну думку щодо прочитаного; навчити учнів визначати вузлові проблеми твору; виховувати почуття патріотизму, гордості за український народ.
Мета: ознайомити учнів із творчим і життєвим шляхом письменника; розкрити історичну основу повісті; розвивати навички сприймання тексту на слух, відбору головного, його аналізу; удосконалювати вміння виразно читати описи (пейзажі, портрети), монологи; виховувати любов та повагу до славних предків — незламних духом захисників вітчизни.
Обладнання: портрет І. Франка, ілюстрації до творів письменника, виставка книжок І. Франка.