іван франко

1 варіант

1 рівень (кожна правильна відповідь оцінюється 0,5 балів – усього 3 бали)

1. 

І. Франко народився в селі:

А. Сиротинці.

Б. Нагуєвичі.

В. Ясениця-Сільна.

Г. Дрогобичі.

2. Ким був батько Івана Яковича?

А. Стельмахом.

Б. Учителем.

В. Священиком.

Г. Ковалем.

 І варіант

1. Іван Франко народився у сім'ї:

а) адвоката;

б) письменника;

в) коваля.

2. Скільки мов знав І. Франко:

а) 5;

б) 10;

в) 16.

3. Науковий ступінь доктора російської словесності Франкові присвоїв:

а)  Львівський університет;

б)  Харківський університет;

в)  Чернівецький університет.

4. Поетична спадщина І. Франка налічує:

а) 5 збірок;

б) 11 збірок;

в) 7 збірок.

Тема. «Віра є розумінням смислу життя і визнанням обов'язків, що витікають з цього розуміння» (Сенека).

Мета: проаналізувати поему «Мойсей» Івана Франка з позицій християнської етики: на конкретних прикладах у творі виховувати в учнів стійкий «імунітет» до зла, неспра­ведливості тощо, вчити учнів дивитись на світ очима серця.

Обладнання: Біблія, поема «Мойсей» Івана Франка, книга «Библия в иллюстрациях Юлиуса Шнорр фон Крольсфельда».

Тип уроку: нестандартний бінарний урок.

Бажав я для скованих — волі, Бажав для нужденних я — долі І рівного права для всіх: Се весь і єдиний мій гріх!

І. Франко «Думка в тюрмі».

Мета: висвітлити окремі сторінки біографії І. Франка; з'ясувати причини настрою ліричного героя, його подібність з автором; допомогти учням розібратися у своєрідній образ­ній системі поеми «Мойсей»; вчити учнів творчо підходити до аналізу художнього твору; розвивати культуру читання та дискутування.

Обладнання: текст поеми «Мойсей» Івана Франка; літературно-критична стаття «Дещо про себе самого» [т. 31]; плакат-репродукція скульптури Мікельанджело «Мойсей»; портрет Івана Франка.

Тема. «Поправді кажу вам: Жоден пророк не буває при­ємним у вітчизні своїй» [Євангеліє від Луки IV: 24].

Мета: співставити і порівняти образи пророка Мойсея у поемі Івана Франка «Мойсей» та «Авірон» Гната Хоткевича; допомогти учням осмислити художню цінність творів, уроки рідної історії; підвести учнів до усвідомлення важли­вості місії народних проводирів і кожної людини зокрема; розвивати навички публічних виступів, виховувати культуру дискутування.

Обладнання: поема «Мойсей» Івана Франка, повість Гната Хоткевича «Авірон», Біблія, книга «Разум серд­ца: Мир нравственности в высказываниях и афоризмах», плакат-репродукція скульптури Мікеланджело «Мойсей».

Мета: допомогти учням зрозуміти сюжет твору, навчи­ти визначати сюжетні лінії; розкрити роль художніх за­собів у творенні образів героїв повісті; розвивати навичкй виразного читання, переказування, коментування прочи­таного; вчити аргументовано висловлювати власну думку щодо прочитаного; навчити учнів визначати вузлові про­блеми твору; виховувати почуття патріотизму, гордості за український народ.

Хід уроку

Повідомлення теми й мети уроку.

Мотивація навчальної діяльності школярів.

Слово вчителя.

 Мета: навчити учнів аналізувати вчинки героїв; розви­ти навички аналізу епічного твору; виховувати здатність робити правильний вибір у складних життєвих ситуаціях.

Хід уроку

Повідомлення теми й мети уроку.

Мотивація навчальної діяльності учнів.

Актуалізація опорних знань. Метод «прес».

Робота в групах.

Мета: допомогти учням глибше засвоїти зміст повісті, її провідні мотиви, головну думку; навчити дітей характе­ризувати образи, добираючи влучні деталі, складати план; розвивати навички аналізу епічного твору та розв'язування проблемних питань; виховувати почуття патріотизму, пози­тивне ставлення до вірності і дружби як загальнолюдських моральних цінностей

Хід уроку

Повідомлення теми й мети уроку.

Мотивація навчальної діяльності учнів.

Актуалізація опорних знань.

Ігрова ситуація «Ланцюжок думок».

Мета: допомогти учням зрозуміти сюжет твору, навчи­ти визначати сюжетні лінії; розкрити роль художніх за­собів у творенні образів героїв повісті; розвивати навичкй виразного читання, переказування, коментування прочи­таного; вчити аргументовано висловлювати власну думку щодо прочитаного; навчити учнів визначати вузлові про­блеми твору; виховувати почуття патріотизму, гордості за український народ.

 Мета: ознайомити учнів із творчим і життєвим шля­хом письменника; розкрити історичну основу повісті; розвивати навички сприймання тексту на слух, відбору головного, його аналізу; удосконалювати вміння виразно читати описи (пейзажі, портрети), монологи; виховувати любов та повагу до славних предків — незламних духом захисників вітчизни.

Обладнання: портрет І. Франка, ілюстрації до творів письменника, виставка книжок І. Франка.

RSS-матеріал

У випадку копіювання матеріалів на інший сайт обов'язковою є моя письмова згода
та пряме індексоване посилання на linguistika.com.ua
© 2012-2024

Вы можете отметить интересные вам фрагменты текста, которые будут доступны по уникальной ссылке в адресной строке браузера.