1. На основі поданих слів пояснити основні способи словотворення в українській мові.
1. Школяр, жилавий, голосувати, блакить, даль, біг, розповідь, переддень, підгрупа, насип, підліток, безмірний, достроковий, водолаз, паровоз, темно-синій, сінокіс, землеустрій, літописець, мінометник, профспілка, загс, дзот, райвно, минулий, керуючий, бігом, сьогодні, потойбічний, ключ, ударник.
2. Скляр, солдатський, працювати, синь, лють, гнів, наказ, прадід, доісторичний, підкреслити, прикордонник, безтурботний, землемір, самооборона, синьо-біло- червоний, чорнобривий, життєдайний, пивоварня, Держбанк, профтехшкола, вуз, майбутнє, будівничий, долі, дев'ятсот, нижчепідписаний, супутник.
2. У поданих словах виділити кореневі і афіксальні морфеми, визначити твірну основу.
Водиця, водичка, вода, обезводнити, обводнення, водяний, водянистий, водянка, підводний, водний, безводний, підводник; бійка, бійня, боєць, бій, биття, розбійник, забійник, набити, перебій, розбійництво; возити, привіз, візник, завозити, завезення, вивіз, привіз.
3. У поданих словах визначити морфеми і поділити їх за семантичною функцією.
Косар, скляр, глибина, новизна, дубовий, казати, радість, осінній, приклад, напис, піднести, їсти — з'їсти, читати — прочитати, хитатися — хитнутися, ліс — лісу — лісові — лісом — лісів.