Мета: продовжити ознайомлювати школярів із творчістю Є. Плужника; сприяти виробленню в учнів уміння працювати з додатковою літературою, поглибити навички ідейно-художнього аналізу поезії; виховувати високі духовні цінності.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: портрет письменника, картки для письмової роботи.
ХІД УРОКУ
Організаційна частина
Мотивація навчально-пізнавальної діяльності (оголошення теми, мети й завдань уроку)
Перевірка, оцінка й корекція раніше засвоєних знань, навичок і вмінь
1. «Міні-інтерв'ю». Робота в парах («журналіст» — « письменник»)
У діалозі повинно бути 4—5 питань. Кожна наступна пара учнів питання, що вже прозвучали, повторювати не може. Наприклад:
— Євгене Павловичу, де й коли зи народилися?
— Я народився 26 грудня 1898 року в слобідці Кантемирівка Богучар- ського повіту Воронезької губернії в сім'ї дрібного торгівця.
— Скажіть, будь ласка, у яких навчальних закладах Ви навчалися?
— Учився в сільській школі, потім у кількох гімназіях — у Богучарі, Ростові, Боброві, у Київському ветеринарно-зоотехнічному інституті, пізніше — у Київському музично-драматичному інституті ім. М. Лисенка.
— У діяльності яких організацій Ви брали участь?
— В Асоціації письменників (Аспис), що об'єднувала тоді всю «непролетар- ську» літературу Києва, пізніше став членом письменницької групи «Ланка», яка 1926 р. перетворилася на «Марс» (Майстерня революційного слова).
— Де й коли були опубліковані Ваші перші українські вірші?
— Перші українські вірші були опубліковані 1923 р. в київському журналі «Глобус» під псевдонімом Кантемирянин (від назви рідного села).
2. Письмова робота за картками. Заповнити анкету письменника
3. Повідомлення про річища модерних стильових течій, у яких розвивався талант поета